پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251080
بايد در حکمراني فضاي مجازي مشارکت فعال داشته باشيم/بازي سازي تنها فرصت طلايي براي ايجاد تغيير، زبان و فرهنگ ملي است
تاریخ انتشار : 1400/08/15 09:25:15
نمایش : 1276
دبير شوراي عالي فضاي مجازي با اشاره به نقش مهم بازي ها در اکوسيستم بشر، گفت: بازي سازي تنها فرصت طلايي براي ايجاد تغيير، زبان و فرهنگ ملي است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از قم فردا سيد ابوالحسن فيروزآبادي در نخستين نشست از سلسله نشست‌هاي «حکمراني و بازي هاي رايانه اي» با موضوع «چيستي و ضرورت حکمراني بر/در/ با بازي هاي رايانه اي» اظهار کرد: اقتصاد بازي ها در دنيا ۱۵۹ ميليارد دلار و اقتصاد هاليوود در حدود ۴۵ ميليارد دلار است، اين آمار اهميت بازي ها و تاثير آن بر اقتصاد را نشان مي دهد.
وي ادامه داد: در گذشته تنوع بازي وجود نداشت اما اکنون شرايط در مورد بازي ها متفاوت شده و بخش مهمي از اکوسيستم بشر را تشکيل داده و در حقيقت فضاي حقيقي و مجازي با هم در آميخته ، اين در حاليست که فضاي مجازي ادامه فضاي فيزيکي است و در صورت فقدان اين فضا، بقاي فضاي مجازي از بين خواهد رفت.
يکي از وظايف حوزه هاي علميه باز تعريف مفاهيم در بازي ها است
رئيس مرکز ملي فضاي مجازي با بيان اين که همه مطالب در فضاي فيزيکي نياز به باز تعريف دارد، اظهار کرد: يکي از وظايف حوزه هاي علميه باز تعريف مفاهيم در بازي ها است و بايد اين تعريف انجام شود تا فهم مشترک بين اذهاني داشته باشيم .
وي خاطرنشان کرد:بازي ها دربردارنده شاخصه‌هايي منحصر به فرد از جمله شاخصه‌ آموزش، تبليغ، رسانه، زيست و سبک زندگي هستند و تعريف چيستي بازي ها کار بسيار دشوراي است.
فيروزآبادي درباره نقش طراحان در بازي ها گفت: چيني ها در پلتفرم گوگل، آمازون و فيسبوک عقب تر از آمريکا هستند اما عمق تکنولوژي آن ها از آمريکايي ها در بازي بيشتر است. هم اکنون سازندگان سخت افزارهاي ژاپني، آمريکايي هستند و ادامه اين روند در آينده نگران کننده خواهد بود.
بايد در حکمراني فضاي مجازي مشارکت فعال داشته باشيم
فيروز آبادي با اشاره به اينکه اينکه 95درصد بازي ها و 100درصد سخت افزار بازي ها خارجي است، ابراز داشت:  بايد در حکمراني مشارکت فعال داشته باشيم . طبق آمار در حکمراني فضاي مجازي مصرف کننده هستيم اين در حاليست که حکمراني بر فضاي مجازي اعمال حاکميت است و بايد از نقاط ضعف استفاده کنيم.
بازي سازي تنها فرصت طلايي براي ايجاد تغيير، زبان و فرهنگ ملي است
وي بيان داشت:  بازي سازي تنها فرصت طلايي براي ايجاد تغيير، زبان و فرهنگ ملي است. يکي از چالش ها تفاوت با ساير کشورها است و در اين چالش جهاني بايد اين روند را اصلاح کرد موضوع سياست نيست بحث اختلاف فاحش در فرهنگ است و بايد روي اين موضوع تمرکز کرد.
دبير شوراي عالي فضاي مجازي به چرايي پيشرفت کشورها در صنعت بازي اشاره کرد و گفت: کار بازي، چند رشته اي بوده و هنر، تکنولوژي و مسائل اجتماعي (فهم اجتماعي) را در بر مي گيرد و نظام غربي، بازي را ناظر به اين مشخصات مي سازد تا بتواند پول بيشتري از جيب مردم خارج کند که اين امر در ايران بسيار ضعيف است در حالي که کشورهاي مختلف رشته هاي دانشگاهي در خصوص بازي ها دارند و به صورت تخصصي بر روي آن کار مي کنند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html